Familiedag D'n Dörpel op 10 september 2017.

Elk jaar staat de Dorpel weer garant voor een spetterende middag voor de gehele familie.
Dit heet de Dörpel Familiedag!
Ook dit jaar was het weer een zeer geslaagde dag, mede natuurlijk door de inzet van de vele vrijwiilligers.
Ook het zonnetje zorgde voor een prettige sfeer en de middag was voor de kinderen zeer geslaagd. Veel actie en vertier!
De hele straat was afgezet en de verschillende attracties waar kinderen d.m.v. een spelkaart gebruik van konden maken, waren zeer geliefd.

De ouders, opa's en oma's genoten in de zon op het leuke terras met muziek, drank en barbecue.

Op naar het volgend jaar.

Feestelijke Familiedag 2016

Zondag 17 juli 2016 was het dan weer zover, de familiedag van d'n Dörpel.
Om 9.00 uur werd door een groep sterke vrijwilligers meteen alles aangepakt om de straat in orde te krijgen, de tenten werden opgebouwd, het terrras werd ingericht, enzovoort. Even later kwam Scouting Miguel Pro in vol ornaat aanzetten met hun manschappen om hun deel aan de dag alvast klaar te zetten en met wat een enthousiasme.

Na een kleine koffiepauze werden de attracties opgezet en stroom verzorgd. Voor de jonge ongeduldigen onder ons natuurlijk meteen even de attracties ‘uittesten’.
De puntjes werden op de i gezet en alles stond klaar voor wat er ’s middags op ons af zou komen. Om 13.00 uur meldden zich de vrijwilligers voor de bezetting van de attracties en toen deze allemaal in het ‘huistenue’ werden gehesen en hun plaats toegewezen hadden gekregen, kon het geweld losbarsten.

Zondag 17 juli 2016 was het dan weer zover, de familiedag van d'n Dörpel.

Om 13.30 uur gingen "de deuren" open en meteen werd het gezellig druk, veel kinderen waren ’s morgens al stiekem komen verkennen en hadden al snel in de gaten dat er leuke dingen bij stonden. Het raden van het aantal stuks snoep (allemaal tumtum's) in de pot werd dit jaar heel voorzichtig gedaan en aangezien dit kleine snoepjes waren pasten er héééél vééééél in de pot en de meeste kinderen zaten veel te laag met raden. De 1e winnaar zat er met 440 stuks maar 3 stuks naast, echter deze vogel was reeds gevlogen en ging de prijs over naar Kim die met 412 er daarna het dichtst bij zat – Proficiat.

Voor de kleintjes was er weer van alles te doen. De toeter in de bus op de draaimolen was een zeer geliefd object, waar de kinderen geen genoeg van kregen.
Voor de oudere kinderen was het dit jaar helemaal top. Er was een rodeostier en hier werden de echte macho’s geboren, sommigen waren er gewoon niet vanaf te krijgen, ondanks de verwoede pogingen van de persoon achter de bedieningsknop.

Ook de 30 meter lange stormbaan met spinnenweb en vrije val was erg in trek, zelfs toen het sluitingstijd was en we echt moesten afbreken, waren de kinderen hier met veel moeite weg te houden. De popcorn en suikerspin, op de spelkaart, waren zeer geliefd. Voor de kraam moest je altijd uitwijken voor de rij die er stond te wachten op al dat lekkers. Ook kon men nog lekkere broodjes bakken boven een kampvuur.

Bijgevoegd een paar foto’s die een indruk geven van de familiedag, een zeer geslaagde middag voor jong en oud !

Bedankt dat jullie er waren en hopelijk weer tot volgend jaar en als jullie het leuk vonden, zeg het tegen jullie vrienden en vriendinnetjes dan wordt het volgend jaar nog gezelliger !!
Ook dank aan Scouting Miguel Pro voor hun deel aan deze zeer geslaagde middag.

De organisatie.